Élet Finnországban

Végre utolértem magam

2015. augusztus 28. 14:28 - dellaszlo

Akkor most jöjjön egy bejegyzés olyan dolgokról, amiket eddig nem nagyon tudtam berakni sehova.

Árak
Erről később fogok írni részletesen, mert jó leendő közgazdász módjára minden kiadásomat vezetem egy excel-táblában. Elöljáróban annyit, hogy Finnország drága. Tényleg drága (oké, én választottam, tudtam ezt és fel is készültem rá, szóval nem panaszkodok). Lehet találni jó dolgokat, a LIDL-ben pl. egész jó akciók vannak, illetve bizonyos termékek nem annyira sokkal drágábbak, mint otthon, de pl. az alkohol nem ezek közé tartozik. Van a központban egy K-Supermarket, ahol meg mindent, de tényleg mindent meg lehet találni kajától a LEGO-n és a ruhákon át a laptopokig, és nem annyira vészes árban.

Wi-Fi
Csak egy gondolat, a szupermarketekben is van free wifi!! Ja és mindenhol lehet kártyával fizetni, még az utcai árusoknál is.

Ajtók
A szobák ajtajai olyanok, hogy ha becsukod az ajtót, automatikusan be is záródik, ez nagyon furcsa volt eleinte. Értem én, hogy a finneknek tökre fontos a privát szféra, de ez lehet kicsit túlzás már. Ami még "vicces", hogy ha ne adj isten bent felejted a kulcsod a szobádban, és pl. a szél befújja az ajtót, nem tudsz visszamenni, lehet hívni a karbantartót, aki kb 20 euróért vissza is enged. Ha elhagyod a kulcsokat, az pedig potom 325 euróba kerül (mert a kulcsoddal tudod nyitni az összes közös helyiséget, pl. szauna, mosoda, biciklitároló, és ha elhagyod, emiatt újat kell csináltatni, mindenkinek újat kell csináltatni.)

Apropó, szaunában még nem voltunk, mert csak heti egyszer, csütörtökön 6-9-ig van, és most elmulasztottuk, de már tervben van. És most eljutottam arra a pontra, ahol utolértem magam a blogírással (így 1,5 hét után, igaz, a bőröndjeimből _még mindig_ nem pakoltam ki!). Tervek a hétvégére: ma este grand semester opening party a suliban (kiöltözős esemény, formal dresscode, kaja-pia-élőzene, utána afterparty), holnap reggel megyünk Helsinkibe kicsit várost nézni, délután pedig Helsinki-Moszkva jéghokimeccsre (ha már ez a nemzeti sport itt), vasárnap pedig megyünk a Suomennlina-erődítménybe, ami Helsinki előtt van közvetlen egy szigeten, a svédek anno és nagyon szép állapotban megmaradt, ezért UNESCO-világörökség része is.

Ja, és tegnap lefoglaltuk a kompjegyeket meg a hostelt, szóval jövő hétvégén irány Tallin!:)

Utóirat: ha olvassátok a blogot, légyszi írjatok valamilyen visszajelzést FB-n, hogy hogy tetszett, mi az, amiről többet írjak, mi az, ami nem annyira érdekes, stb., meg úgy amúgy jól esne csak annyi visszajelzés is, hogy "olvastam", hogy tudjam, nem magamnak írom a blogot.:)

A következő bejegyzés jövő hét elején várható!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://erasmusinfinland.blog.hu/api/trackback/id/tr337737496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása