Élet Finnországban

Tallinn, először

2015. szeptember 10. 16:03 - dellaszlo

Szeptember 4. (péntek), hajnali 4 óra - szól az ébresztő, menni kell, hogy elérjük a 8:30-as kompot. Nem hajóztam még tengeren, úgyhogy ez nekem teljesen új élmény volt, már a becsekkolástól kezdve (ami mondjuk pontosan úgy zajlik, mint a reptéren :D). 7 körül érkeztünk meg a kikötőbe, a finnek már ekkor vidáman söröztek/töményeztek az épületben és a kompon is. 9 emeletes monstrummal mentünk, ami úgy nézett ki, hogy a legtetején terasz (bárral), alatta a nyolcadikon csak éttermek és bárok, alatta kabinok, konferencia-terem, duty free shop, meg vagy 3-4 szintnyi parkoló. Az egyik szinten színpad is volt, ahol egy zenekar játszott (egyébként kezdem megszeretni a finn zenét :D), bár nem lehet túl hálás feladat reggel 9-kor egy kompon nagyrészt részeg emberek előtt játszani.

Tallinnban az első dolgunk a hostel felkeresése volt, majd utána gyorsan jelentkeztünk a decemberi lappföldi útra (12-kor nyílt meg az oldal de előtte sokan mondták, hogy ez az egyik legnépszerűbb út, szóval ha nem akarunk lemaradni, csapjunk le rá). Ezután a Kompressor nevű helyre tettük át a székhelyünket (köszi Laci innen is a tippet!), ami szerényen csak "legendary pancake house" néven fut - de mint később kiderült, teljesen jogosan. Finn árakhoz képes szinte ingyen (4,5 juróért) lehet mindenféle palacsintákat venni, én először gondoltam, hogy kérek egy sósat meg egy édeset, de jól döntöttem, hogy csak a sósat kértem, mert azt is alig bírtam megenni. A sör 2 juró, a sváciak-kanadaiak el voltak ájulva, hogy ilyen olcsót még nem láttak, én azért kicsit szívtam a fogam, hogy a magyar árakhoz képest azért még el tudnék képzelni olcsóbbat :D Miután elmondtam nekik, hogy itthon egy átlagos kocsmában kb. 1 juróért lehet sört kapni, mindenki bejelentkezett, hogy szeretne meglátogatni ("free vacation!").

Délután elkezdtük felfedezni az óvárost, ami egyébként nem túl nagy, gyalog simán bejárható egy nap alatt. A képeket facebookra töltöm fel, illetve berakom ide a google drive mappa linkjét (oda felraktam már mindent válogatás nélkül), mert nem tudtam megbarátkozni a blog.hu képbeágyazási rendszerével :D Röviden: Tallinn óvárosa gyönyörű, a hangulata rögtön megfogott. A lakóházak, falak, tornyok, templomok mind a középkorból maradtak meg nagyon jó állapotban, úgyhogy olyan érzés ott sétálgatni, mintha tényleg visszamentél volna az időben. Beszéljenek helyettem inkább a képek :)

https://drive.google.com/open?id=0B_TaFnGadW5LVHJ0ZkNWMHVza0k

Este vacsora, majd kocsmatúra következett, erről csak annyit, hogy találtunk egy jó kis helyet, Labor bar néven fut, a koktélokat kémcsövekben szolgálják fel, és az egész hely hangulata (surprise) egy laboratóriumra hasonlít....és még olcsó is! Fun fact: kerestünk észt éttermeket, de nem igazán találtunk, helyette csak mindenféle görög-kínai-stb. helyeket, később kiderült, azért, mert észt konyha - mint olyan - nem igazán létezik. Kóstoltunk azért házi fekete kenyeret, ez ott specialitásnak számított, meg jávorszarvas-kolbászt és mindenféle erdei bogyóból készült chipseket, de nagyjából ennyi.

Másnap mászkáltunk még egy kicsit az óvárosban, de meg akartuk nézni a város igazi arcát is, úgyhogy kimozdultunk a falakon túlra. Lassan egy hónap Finnország után Tallinn nekem Budapestre hasonlított, néha olyan érzésem volt, mintha otthon sétálgatnék. Sajnos a ruhák árai inkább a finn árszínvonalat ütik, úgyhogy nem biztos, hogy itt fogok télikabátot venni, ha a szükség úgy hozza :D Megnéztük még az orosz piacot, hát ez is maradandó élmény fog maradni, azt hiszem.

Este indultunk vissza, persze a kötelező alkoholvásárlás után (amit közvetlenül a terminálon, vagy a hajón is meg tudsz tenni - nem véletlenül, sokan csak ezért járnak át). Összességében nagyon bejött ez a két nap, a félévben még szeretnék 1-2x visszanézni Tallinnba, mert való igaz, hogy az óvárost egy nap alatt is be lehet járni, de szerintem még pár napot simán el tudnék ott tölteni. :)




Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://erasmusinfinland.blog.hu/api/trackback/id/tr327775300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása